Eerste week na de vakantie

Hallo!

De 9e week is alweer voorbij. Ik kan nog steeds niet geloven hoe snel de tijd gaat. Afgelopen week hebben wij maar 3 dagen stage gehad in verband met een feestdag, dat was maandag. Deze week ging het op stage niet zo goed als ik had gewild. Door de drukke vakantie was ik de afgelopen week erg moe waardoor er niet zoveel zinnigs uit mijn handen kwam. Woensdag heb ik nog wel bijles gegeven aan graad 10. Dit geeft wel voldoening want ze hebben goede punten gehaald voor de toets. Zij zijn nu bezig met de Middeleeuwen en het ontstaan van steden en ik help hen waar moeilijkheden zijn.

Donderdag zijn wij naar Kaapstad gegaan omdat wij vrijdag vroeg op een congres moesten zijn voor studenten in Kaapstad. Die donderdag heb ik eerst afgesproken met Romy om heerlijk wat te eten en te drinken bij ‘The Bungalow’ in Cliftonbay. Dit is echt een hele mooie plek waar je de zonsondergang kan zien! Helaas was ik te laat om het te bekijken omdat wij (Angela, Lara, Anju en ik) de weg naar het hostel niet konden vinden haha! Tegen 11 uur ben ik weer naar de groep gegaan alleen was ik erg moe dus Sander en ik zijn rond 1 uur naar het hostel terug gelopen terwijl de rest nog in het café bleef.

Vrijdag was een leerzame dag. Voordat wij op plaats van bestemming kwamen moesten wij natuurlijk weer verdwalen. De jongens waren al weg gereden zonder ons. Wij waren daar best pissig over omdat zij wisten hoe goed wij waren met de weg vinden. Toen wij er bijna waren zagen wij Paddy en Lizzele (ook te laat) zoeken naar waar zij moesten zijn. Wij voegde ons bij hen en liepen de zaal in. Ik geef toe dat wij wel een beetje raar aangekeken werden door de zaal. Die dag werd je in groepjes gevoegd en kreeg je een casus voor je neus. Het was een verhaal over een zeilboot die omgeslagen was en wij moesten de personages ranken van 1 (heel aardig) tot 5 (niet aardig) en daarover per groepje een overeenstemming geven. De hele tijd werd het door de docent gekoppeld aan het dagelijks leven voor de klas. Daarna zijn Thijs, Sander, Bob en ik terug gereden naar Grabouw omdat wij nog een verjaardag hadden van Jessica, de dochter van onze begeleider Rosemary. Dit was erg gezellig en vrienden en familie kwamen langs. Ik voelde mij er erg thuis en de anderen ook. Sophia, Sander, Thijs en Bob gingen nog jagen om 12 uur ’s nachts. Ik was best moe dus mocht van Rosemary even op bed gaan liggen om te wachten tot zij terug kwamen. Uiteindelijk heeft de jacht 3 uur geduurd en helaas hebben zij niks gevangen. Ik heb 3 uur heerlijk geslapen en was de dag er na redelijk fit want we gingen weer naar Kaapstad. De groep uit Genaal zou ook in Kaapstad zijn en dat was erg gezellig. Ik ben niet mee gegaan met stappen die avond.

Zondag was een fijne dag om lekker niks te doen. Samen met de groep zijn wij naar het strand gegaan. Helaas heeft deze dag een vervelende wending gekregen omdat Angela, Lara en ik een ongeluk hebben gehad met de auto. Gelukkig is er met ons niks aan de hand maar in de bumper van de auto zit een grote deuk. Er was ook een andere partij bij betrokken. Wij stonden achter het busje en ineens zette zij hun bus in de achteruit en knalde twee keer tegen ons aan. Het verhaal werd nog mooier toen zij de feiten gingen verdraaien want wij zouden namelijk tegen hen zijn aangereden! Totaal niet waar en ontzettend in de war stonden wij daar. Het duurde niet lang voor de rest van de groep bij ons kwam en ik heb meteen contact gezocht met Paddy. Er kwam een man aan die claimde dat hij van de politie was maar tot op vandaag weten wij dat niet zeker. Het ongeluk vond plaats voor het politiebureau en al snel kwam er politie in uniform. Wij moesten allemaal mee naar het bureau om een verklaring af te geven. De man hield niet op met liegen want hij zei ook dat ik reed maar ik zat achterin. Gelukkig hebben wij daar foto’s van maar zelfs toen zei hij dat het niet waar was. Arme stakker, dat wordt een verzekeringskwestie. Hij zou wel bang zijn om te moeten betalen en daarom verdraaide hij het hele verhaal. Gelukkig is alles goed afgelopen. Na het ongeluk hebben wij nog naar de zonsondergang gekeken en zijn rond half 7 naar Grabouw terug gereden waar wij lekker hebben gegeten met iedereen.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en tot de volgende!

1. Ilse:
    Lijpp shaaar!!!
    Was je geschokken??
  2. Shari:
    11 april 2016
    Nouja, vooral omdat het twee keer was en hij zei dat wij tegen hem aanreden. Dat is gewoon niet waar dusja haha
  3. Kees Jan:
    13 april 2016
    Hallo Shari,
    Wat een interessant congres! Leuk dat jullie daarbij waren; dit is iets dat je als leraar veel vaker gaat doen. Maar slechts zelden in Kaapstad...
    Hoe gaat het met je gezondheid? Alles in orde?
    Groetjes,
    Kees-Jan